FAQ  

1. Jak dobrać klatkę transportową?
Instrukcja doboru klatki jest dostępna w pliku Jak zmierzyć psa.pdf W przypadku jakichkolwiek wątpliwości prosimy o kontakt pod numerem +48 22 300 9155.

2. Dokumenty wymagane do realizacji transportu.
Standardowym dokumentem umożliwiającym przemieszczanie wewnątrz unii Europejskiej jest tzw. Pet Pass – czyli paszport. Musi on być oczywiście wypełniony przez lekarza weterynarii, zgodnie z instrukcjami. W przypadku transportu poza UE – prosimy o kontakt w celu ustalenia wymagań dokumentacyjnych i weterynaryjnych.

3. Pojenie i karmienie przed podróżą.
Sugerujemy aby nie karmić i nie poić zwierząt w ciągu 4 godzin przed lotem. Najlepiej by zwierzak odbył podróż z pustym żołądkiem  - pozwoli to uniknąć zanieczyszczenia klatki transportowej.

4. Podawanie środków uspokajających.
Nie akceptujemy do przewozu zwierząt będących pod wpływem środków uspokajających. Ostatnie testy medyczne pokazują, że środki te powodują więcej problemów niż przynoszą korzyści.

5. Jak nas znaleźć na lotnisku w Warszawie?
Nasze biuro jest ulokowane w Terminalu Cargo MDL Warszawa, budynek Centrum Spedycji Lotniczej, pokój nr 70. Mapa dojazdu jest dostępna na stronie głównej. Jeżeli w dalszym ciągu występować będą kłopoty z dotarciem, prosimy o kontakt pod numerem telefonu komórkowego: +48 605 041 281.

6. Gdzie w samolocie umieszczane są zwierzęta podczas lotu?
W większości typów samolotów, do przewozu zwierząt przeznaczony jest przedział cargo znajdujący się w jego tylnej części .  Ciśnienie oraz temperatura wewnątrz tego przedziału jest utrzymywana przez te same systemy, które regulują warunki podróży w kabinie pasażerskiej. Żywe zwierzęta zawsze mają status uprzywilejowany i w czasie operacji handlingowych sa traktowane z największą troską.

7. Co można zrobić by podróż mojego zwierzęcia była jak najbardziej komfortowa?
Jest kilka rzeczy , które mogą uczynić podróż łatwiejszą do zniesienia. Warto włożyć do klatki transportowej kocyk lub  inną część posłania zwierzaka, która będzie przypominała domowe warunki. Dobrze jest także oswoić zwierzęta z obecnością innych ludzi oraz przyzwyczaić  je do hałasu i szumu związanego z operacjami na lotnisku i samym lotem. W przypadku wyjątkowo płochliwych osobników zalecamy stopniowe przyzwyczajanie do klatki transportowej, przez ustawienie jej w domu kilkanaście dni przed planowaną podróżą.

8. Płatności.
Preferujemy płatności przelewem bankowym przed realizacja transportu lub gotówką w dniu wylotu. Akceptujemy również karty kredytowe. Nie akceptujemy czeków.

9. Jak wygląda opieka nad zwierzętami podczas transferu i oczekiwania na połączenie?
Linie lotnicze, z którymi współpracujemy, posiadają tranzytowe miejsca pobytowe dla zwierząt, które pracują 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu. Zatrudnieni tam pracownicy są profesjonalistami jeże chodzi o opiekę nad zwierzętami, dbają o to by w oczekiwaniu na połączenie miały one pod dostatkiem wody i pokarmu. Oczekiwanie na kolejny lot , to również okazja by wyczyścić klatkę lub wyprowadzić psy na krótki spacer.

10. Na ile dni przed lotem należy dokonać rezerwacji?
Większość linii lotniczych zaczyna przyjmować rezerwacje na miesiąc przed planowanym wylotem. Żeby uniknąć problemów z brakiem miejsc zalecamy dokonanie rezerwacji do tygodnia przed rejsem.

11. Kiedy należy dostarczyć zwierzę do naszego biura?
Zwierzę należy dostarczać między 3-4 godziny przed wylotem. Dokładny czas zależy od tego jaką linią lotniczą będzie leciało i od długości procedur eksportowych (np. odprawa celna wydłuża czas nadania). Ten czas pozwala nam na dokładne przygotowanie wysyłki.

Partnerzy  

DC Animals posiada autoryzację Lufthansa Cargo w Polsce do obsługi przesyłek z żywymi zwierzętami.

Z LOT Cargo współpracujemy w codziennej praktyce.

Nasza firma należy do IPATA (International Pet and Animal Transportation Association).

Zaliczamy się do grona Agentów Cargo IATA – International Air Transport Association.

Z przyjemnością oznajmiamy, że Emirates SkyCargo autoryzowało nas do obsługi przesyłek z żywymi zwierzętami.

Kontakt

Kontakt  

DOR-CEL Sp. z o.o.
Wirażowa 35,
Terminal Cargo,
budynek CSL, pokój 60
02-158 Warszawa

Tel: +48 22 300 9155
Fax: +48 22 300 9151

Email:  avi@dorcel.pl